Innoveren

Mijns inziens is de competentie innoveren een van mijn meest gevorderde competenties.

Hiermee was mijn praktijkbegeleider van het Werkleerbedrijf het eens. Hij beoordeelde mij met een 9; Het hoogste punt dat ik heb gekregen. Hierbij gaf hij aan dat ik een creatief persoon ben. Ik zou dan ook regelmatig leuke, verfrissende ideeën hebben over hoe bijvoorbeeld procedures, programmaonderdelen en handelswijzen ook anders zouden kunnen.

Ook ik vind mezelf creatief en dan met name in mijn denken. Zoals ik eerder aangaf ben ik een denker. Dit uit zich ook in het nadenken over hoe iets anders of beter kan. Dit is niet per se altijd iets nieuws; Vaak bundel ik ook kennis die ik opgedaan heb en voeg ik deze samen tot iets anders. Ik streef dan ook vaak naar verbetering. Het lijkt me dan ook leuk om in de toekomst ook hiermee bezig te zijn. Naast dat ik mensen begeleid, lijkt het me interessant om processen en dergelijke te verbeteren en nieuwe trainingen te ontwikkelen.

Verder ben ik met de innovatieve opdracht ook natuurlijk innoverend bezig geweest. E-wareness is ook niet volledig nieuw, maar is een online leeromgeving waarin een hoop kennis en spellen zijn gebundeld tot een leuk instrument waarmee stereotypering en discriminatie tegen wordt gegaan. Wat ik wel heb verzonnen zijn bijvoorbeeld twee groepsopdrachten in E-wareness. Deze verzon ik haast ineens; dan zit ik te denken en kom ik op ideeën die ik dan opschrijf en later verder uitwerk tot een nieuwe opdracht.